Mini forumas atskleidė didžiulį Seirijų Antano Žmuidzinavičiaus gimnazijos pedagogų įdirbį ir galimybes dalintis žiniomis

Seirijų Antano Žmuidzinavičiaus gimnazijoje pagal projekto „Kokybės krepšelis“ parengtą mokyklos veiklos tobulinimo planą buvo suorganizuotas mokytojų mini forumas „Skaitmeninių mokymo priemonių panaudojimas pamokose ir įtaka ugdymo(si) kokybei“. Mini forumo tikslas – dalintis patirtimi apie skaitmeninių mokymo priemonių, skatinančių mokinių aktyvumą bei motyvaciją, savivaldumo ir mokėjimo mokytis kompetencijos ugdymą, panaudojimą pamokose.
Renginio, kurį moderavo metodinės tarybos pirmininkė Ilma Bagdonienė, metu skaityta dešimt pranešimų. Mini forumo pradžioje situaciją apie skaitmeninio turinio panaudojimo galimybes ir plėtrą nušvietė gimnazijos direktorė Zita Ščerbetkienė. Savo darbo patirtimi taip pat dalijosi lietuvių kalbos vyr. mokytoja Vilija Urbonaitė. Pedagogė kalbėjo apie mokinių naudojimąsi elektroninės bibliotekos VYTURYS ištekliais ir apie interaktyvių objektų (mentimeter, kahoot, padlet) naudą: būdą gauti greitą grįžtamąjį ryšį, stebėti platformoje registruojamus mokinių pasiekimus ir tapti šiek tiek artimesniam virtualiame pasaulyje gyvenančiam paaugliui. Antrojo pranešimo autorė tikybos mokytoja metodininkė Reda Tarasevičiūtė forumo dalyviams pristatė LEARNING APPS platformos galimybes. Pedagogė akcentavo, kad su šia programa galima ne tik kurti įtraukų skaitmeninį turinį nuotoliniam ugdymui, bet ir laimėti mokinių sutelktą dėmesį, savarankišką mokymąsi, išmokyti įsiminimo technikų, suteikti mokiniams galimybę gauti greitą grįžtamąjį ryšį. Matematikos vyr. mokytoja Dalia Kubilienė pateikė praktika pagrįstą pranešimą ,,Microsft Teams mokomasis bloknotas“. Pranešimo metu buvo parodyta, kaip kalendoriuje sukurti susitikimą, komandą, kaip į komandą įkelti užduotį, užrakinti mokinių darbus, juos taisyti naudojant grafinę planšetę. Pradinių klasių vyr. mokytoja Edita Navickienė kalbėjo apie Eduten Playground programą, kurią apibūdino kaip šiuolaikišką matematinių gebėjimų ugdymą ir pažangos stebėseną. Mokytojos teigimu, aptariama programa padeda sukurti ir palaikyti mokymosi motyvaciją ir teigiamą grįžtamąjį ryšį. eTest sistemą ir jos galimybes pristatė chemijos mokytoja metodininkė Irena Tarasevičienė. Pranešimo metu buvo įvardintos sistemos galimybės ir privalumai, supažindinama, kaip naudotis eTest sistema. Specialioji pedagogė Daiva Pačiukonienė pateikė rekomendacijas pedagogams, kaip dirbti su specialiųjų poreikių mokiniais, kurie turi įvairių mokymosi sunkumų.
Antroji mini forumo dalis prasidėjo istorijos mokytojos metodininkės Laimos Bielevičienės Mozaweb ir Panoramas.lt programų pristatymu. Pedagogė pasidžiaugė, kad šios mokymosi aplinkos papildo vadovėlį, mokiniams yra patrauklios ir įdomios, mokiniai lengviau įsimena vaizdžiai pademonstruotą mokomąją medžiagą. Pradinių klasių vyr. mokytojos Jurgita Bagdžiūnienė ir Laimutė Maziukienė kalbėjo apie Scratch – kūrybinį programavimą įvairių dalykų pamokose. Mokytojos „Scratch“ apibūdino kaip programavimo kalbą, suteikiančią galimybes kurti interaktyvias istorijas, žaidimus ir animacijas bei dalintis kūriniais su kitais Scratch bendruomenės nariais, publikuojant juos internete. Scratch projektai yra kuriami naudojant objektus, vadinamus animaciniais veikėjais. Geografijos mokytojas Gediminas Kanapickas apžvelgė ir pademonstravo svetainėje ,,Ugdymo sodas“ esančias skaitmenines mokymo priemones ir jų panaudojimą ugdymo procese. Interaktyvios priemonės atitinka Pagrindinio ir Vidurinio ugdymo programą, mokytojams ir mokiniams suteikia galimybę naudotis specialiai šiai priemonei sukurtais vaizdiniais šaltiniais ir parengta dalykine informacija. Paskutinį pranešimą skaitė anglų kalbos vyr. mokytoja Rita Babarskaitė ir pristatė tris mokymo(si) platformas: ,,Readtheory” (skaitymo teorija), ,,Liveworksheets” (interaktyvios pratybos) ir ,,Quizlet” (kortelių programa). Visos šios programos ne tik pagyvina, bet ir palengvina užsienio kalbos mokymąsi, formuoja inovatyvų požiūrį į mokymosi galimybes.
Forume dalyvavusieji 38 pedagogai nebuvo tik pasyvūs klausytojai, jie aktyviai dalyvavo diskusijose, dalinosi savo patirtimi, plačiomis dalykų integracijos galimybėmis, pasidžiaugė mokinių demonstruojamu susidomėjimu įvairiomis mokymosi platformomis. Mini forumo tikslas buvo pasiektas – kolegos pasidžiaugė vieni kitų sėkme, derino tarpusavyje galimybę domėtis ir pasimokyti dar giliau.
Apibendrindamos 4 valandas trukusį mini forumą, tiek gimnazijos direktorė Zita Ščerbetkienė, tiek direktorės pavaduotoja ugdymui Kazimiera Gegužienė teigė, kad renginys kokybiškas, lektoriai atsakingai ir profesionaliai parengę pranešimus, o svarbiausia – akivaizdi patirtis, kuria galima dalintis ir su platesne auditorija. Klausantis atsiskleidė dar daugiau pamokų integracijos galimybių, kurios padėtų lengviau ir giliau išmokti mokomąją medžiagą ir sumažinti mokinių namų darbų krūvį.
Šis mini forumas yra pradžia dar didesnei ugdymo įvairovės ir galimybių plėtrai. Supratome, kad vieni kitiems tikrai galime daug duoti. Mokytojų metodinė taryba inicijuos daugiau panašaus pobūdžio renginių: kas antrą trečiadienį kolegos bursis į grupeles ir praktiškai išmėgins juos dominančių programų veikimą. Svarbiausia – nesustoti ir ieškoti pačių geriausių būdų, kurie žadintų mokinių susidomėjimą, keltų mokymosi kokybę. Tą pasieksime tik kalbėdamiesi ir bendradarbiaudami.
Kazimiera Gegužienė, direktorės pavaduotoja ugdymui
Ilma Bagdonienė, metodinės tarybos pirmininkė
Lazdijų r. sav. inf.
Komentarai
Seirijų gimnazijai idėjų
pritariu 100%,baigusieji
O kodėl Z.Ščerbetkienė tapo
Keep on working, great job!
I loved as much as you will
It is the best time to make a
Wow, this paragraph is
When some one searches for
Hi this is somewhat of off
I'm really impressed with
What a material of un