Pradeda veikti interaktyvus žvyrkelių žemėlapis: leis stebėti, kur planuojami priežiūros darbai

E. Sabutis. 

Ž. Gedvilos (ELTA) nuotr.

Nuo antradienio atveriami duomenys apie žvyrkelių nuolatinės priežiūros darbus, skelbia bendrovė „Kelių priežiūra“. Tam tikslui parengtas interaktyvus žemėlapis, kuriame galima matyti, kokiuose keliuose su žvyro danga yra suplanuoti arba jau atlikti nuolatinės priežiūros darbai.

Žemėlapyje atvaizduojami valstybinės reikšmės keliai su žvyro danga, kurių Lietuvoje yra daugiau nei 5,6 tūkst. km. Ateityje šis žemėlapis bus pildomas ir kitais aktualiais duomenimis.

„Žvyrkeliai regionuose yra svarbi susisiekimo dalis, todėl turime juos tinkamai prižiūrėti. Interaktyvus žemėlapis kiekvienam gyventojui suteikia galimybę ne tik matyti, bet ir pasitikrinti – ar šalia jo namų, pakeliui į darbą, parduotuvę ar gydymo įstaigą planuojami ir atliekami darbai, kokia jų apimtis“, – žemėlapio pristatyme kalbėjo ministras Eugenijus Sabutis.

„Tai ne tik patogus informacinis įrankis, bet ir dar vienas žingsnis į skaidresnį ir atviresnį kelių priežiūros procesą“, – pridūrė jis.

Interaktyvus vasaros darbų žemėlapis visiems pasiekiamas interneto svetainėje darbai.keliuprieziura.lt.

Anot „Kelių priežiūros“, vienas svarbiausių ir dažniausiai atliekamų žvyrkelių priežiūros darbų yra dangos profiliavimas – tai paviršiaus išlyginimas greideriu taip, kad būtų suformuotas dvišlaitis profilis bei išlyginti dangos lokalūs nelygumai. Toks procesas užtikrina tinkamą vandens nutekėjimą nuo važiuojamosios dalies, lėtina pažaidų susidarymą.

Pastaraisiais metais vis didesnis dėmesys skiriamas kelkraščiams ir grioviams vandens nuvedimui užtikrinti. Efektyvus vandens pašalinimas – būtina sąlyga, siekiant išlaikyti žvyro dangos konstrukcijos laikomosios gebos pastovumą ir visos kelio konstrukcijos stabilumą.

Kaip sako bendrovės generalinis direktorius Audrius Vaitkus, žvyrkelių priežiūra priklauso nuo daug aplinkybių, ypač nuo oro sąlygų. Anot jo, norint tinkamai atlikti profiliavimą, kelio danga turi būti optimalaus drėgnio, nei per sausa nei per drėgna – priešingu atveju greideriavimas tampa neveiksmingas arba reikalingos papildomos sąnaudos rezultatui pasiekti.

Lietuvoje keliai su žvyro danga priklauso 5-ajam kelių priežiūros lygiui, pagal kurį patrulinės apžiūros juose vykdomos ne rečiau kaip kas 30 dienų. Tiesa, gavus pranešimą apie kritinės būklės pažaidas, kelių specialistai nedelsdami vyksta į vietą, įvertina situaciją ir, esant būtinybei, skubiai organizuoja darbus.

ELTA 

* Kopijuoti, platinti, skelbti ELTA turinį be ELTA raštiško sutikimo draudžiama.
Autorius: 
„Lazdijų žvaigždės“ inf.

Komentarai

Kada nugreideriuosit kelią Rudamina Maišymai? Kuo tolyn viskas tik prastai.

Nors skelbė, kad padidintas finansavimas kelių greideriavimui šiemet, bet gavosi, kad dar blogiau nei anksčiau. Visiška nepriežiūra, reikia žvyro užvežti,nes jau praktiškai nėra ką greideriuot, tai ar mums paprastiems žmigeliams mokinti ir aiškinti šitiems klerkams??Pakelės apžėlę, krūmai tampa medžiais, paežerių poilsiautojai skrodžia kelią keturračiais ir visiems px. O mums vietiniams reikia laužyti automobilius ir dar tylėti.. gerai Gintarai ir viešink kiek tik gali.

Šeštokų seniūnijoje kai kurie keliai šiemet išvis negreideriuoti.

Kelias Lazdijų raj .Petroškai - Kučiūnai taip profiliuojamas kad važiuojant keliu galima ir visus ratus pamesti , o palijus tai reikia traktoriaus nes automobiliai klimsta , taip kad apie žvyrkelių priežiūra geriau nekalbėti , jei nemėtytų pinigų kur nereikia būtų dauguma kelių sutvarkyta .