„Tūkstantmečio mokyklų“ programa: kodėl mums verta joje dalyvauti?

Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus vedėjas D. Mockevičius paaiškino, kokią naudą iš dalyvavimo šioje programoje gaus mokiniai ir mokytojai.
 

Kaip žinia, Lazdijų rajonas ketina dalyvauti ES lėšomis finansuojamoje programoje „Tūkstantmečio mokyklos“. Tam savo sprendimu pritarė ir rajono savivaldybės taryba. 

Kokia tai programa ir kodėl mūsų rajono savivaldybė džiaugiasi galimybe pasinaudoti jos teikiamais privalumais? 

 Į šį ir kitus su programa susijusius klausimus atsako rajono savivaldybės administracijos Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus vedėjas Dalius Mockevičius.

- Kam skirta programa „Tūkstantmečio mokyklos“? Koks jos tikslas? Kokios mokyklos gali joje dalyvauti? 

- Tūkstantmečio mokyklų programa skirta tam, kad būtų sukurtos optimalios ir kokybiškos ugdymo sąlygos mokinių pasiekimų skirtumams mažinti. Todėl ir pagrindinis tikslas yra atnaujinti mokyklas, kad jos taptų atviros mokymosi įvairovei bei moksleivių poreikiams, kad visi turėtų lygiavertes sąlygas mokytis. Programoje gali dalyvauti mokyklos, kuriose pagal priešmokyklinio ir bendrojo ugdymo programą mokosi ne mažiau kaip 200 mokinių, mokyklos priimdamos mokinius nevykdo atrankos.

- Kurios mūsų rajono mokyklos planuoja joje dalyvauti? Kodėl būtent šios?

- Kadangi programoje gali dalyvauti tik tos mokyklos, kuriose pagal priešmokyklinio ir bendrojo ugdymo programą mokosi ne mažiau kaip 200 mokinių, planuojama, kad programoje dalyvaus Lazdijų Motiejaus Gustaičio gimnazija ir Veisiejų Sigito Gedos gimnazija. Kitų mūsų mokyklų mokinių skaičius yra mažesnis nei 200 mokinių. Minėtose gimnazijose kartu su skyriais mokosi apie 60 proc. mūsų rajono mokinių. 

- Kodėl mūsų rajonas pasirinko dalyvauti projekte kartu su Druskininkų savivaldybe? Kokia tokio bendradarbiavimo nauda?

- Atskirai be partnerių mes nebūtume galėję dalyvauti pirmame programos etape jau šiais metais, kadangi savivaldybėms nustatytas reikalavimas turėti bent tris mokyklas su ne mažiau kaip 200 mokinių, o, kaip minėjau anksčiau, pas mus yra tik dvi tokios mokyklos, todėl buvo pasirinkta eiti bendradarbiavimo su kita savivaldybe keliu. Noriu pabrėžti, kad ir pačios programos sąlygos skatina gretimų savivaldybių bendradarbiavimą įgyvendinant šią programą. Yra numatyta, kad jei programoje dalyvauja kartu dvi savivaldybės, tai bendra finansavimo suma didinama 10 proc. Galiu paminėti, kad tiek mūsų savivaldybė, tiek mūsų partnerė Druskininkų savivaldybė pagal turimą mokinių skaičių gali gauti po 1,5 mln. eurų lėšų programai įgyvendinti. Todėl vien tik už tai, kad programoje dalyvausime kartu kaip partneriai, kiekviena savivaldybė gali tikėtis po 150 tūkst. eurų papildomų lėšų. Be to, vertinant paraiškas bendra turinio balų suma didinama 10 proc., todėl didesnė tikimybė būti atrinktiems dalyvauti programoje jau šiais metais. Konkurencija bus didelė, nes, Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos duomenimis, pageidavimą dalyvauti programoje išreiškė 54 savivaldybės, todėl tiek mūsų, tiek Druskininkų savivaldybės abipusiškai buvo suinteresuotos šiuo bendradarbiavimu lygiaverčių partnerių teisėmis.

Svarbu ir tai, kad, dalyvaujant programoje kartu su partneriais, šiuo atveju Druskininkų savivaldybe, galėsime dalintis gerąją patirtimi tiek rengiant bendrą Pažangos planą, tiek pasimokyti vieni iš kitų, įgyvendinant programą.

 - Kiek lėšų ir per kokį laikotarpį gaus mūsų rajono mokyklos, dalyvausiančios programoje? 

- Kaip jau minėjau, mūsų savivaldybė gali tikėtis gauti 1,5 mln. eurų, plius 150 tūkst. eurų papildomų lėšų. Konkreti ir galutinė suma bus patvirtinta finansavimo sutartyje. Kiek lėšų atiteks kiekvienai mokyklai atskirai, paaiškės, kai bus parengtas pažangos planas, kuriame bus numatytos konkrečios veikos ir investicijos. Bus numatytos konkrečios tobulintinos sritys, konkretus veiksmų planas ir numatytos programos įgyvendinimo lėšos. Programos įgyvendinimo laikotarpis bus 24 arba 36 mėn. Programos įgyvendinimas turėtų prasidėti šį rudenį.

- Iki birželio mėnesio savivaldybės, dalyvaujančios programoje, privalės parengti pažangos planą, jame nurodyti savivaldybės švietimo sistemos spręstinas problemas, planuojamų pokyčių tikslus, tobulintinas sritis. Kokios jos yra mūsų rajone? 

- Programoje dalyvaujančios mokyklos savo veiklą tobulins keturiose srityse: lyderystė, įtrauktis, STEAM (gamtos mokslų, technologijų, inžinerijos, meno ir matematikos taikymas), kultūrinis ugdymas. Rengiant pažangos planą diskutuosime su mokyklų bendruomenėmis, tarsimės, kokias jų mokyklų veiklos sritis reikėtų labiausiai patobulinti, išgryninsime labiausiai problemines sritis, kelsime konkrečius tikslus ir uždavinius, kurių sieksime, taip pat numatysime kriterijus ir rodiklius, kurie bus mums svarbūs siekiant sėkmės. Kaip pavyzdį galiu paminėti, kad privalomas programos rodiklis bus pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo metu bent pagrindinį lietuvių kalbos mokymosi pasiekimų lygį pasiekusių mokinių dalis. Šie rezultatai turės gerėti. Tas pat ir su matematika. Todėl šių dalykų mokymo kokybei gerinti turės būti nukreipta dalis planuojamų investicijų. Taip pat turės būti pritaikyta mokyklų vidaus ir išorės aplinka, kad kiekvienas vaikas turėtų vienodas galimybes gauti kokybišką ugdymą pagal savo individualius poreikius ir gebėjimus. Lėšos galės būti skirtos ir mokinių pavėžėjimui gerinti, ypač jei būtų mokinių, turinčių judėjimo negalią. Ne mažiau svarbus ir mokytojų kompetencijų kėlimo klausimas. Stengsimės investuoti į kokybiškus mokymus, lyderystės studijas, seminarus. 

- Ar programos naudą pajus ir kitos rajono mokyklos? Ar dėl to, kad jos metu bus stiprinamos vienos rajono mokyklos, kitos nenukentės?

- Suprantama, kad visos mūsų mokyklos norėtų dalyvauti programoje, tačiau ne visos turi tokias galimybes. Tačiau aš labai tikiuosi, kad tos mokyklos, kurios nedalyvaus programoje, vadovausis principu, kad kaimyno sėkmė yra ir mano sėkmė. Juo labiau kad visos mokyklos netiesiogiai gaus vienokią ar kitokią naudą iš šios programos. Programos metu sukurta mokymosi baze galės naudotis ir kitos rajono mokyklos. Jos naudą taip pat pajus dėl padidėjusios mokytojų kvalifikacijos, jų kompetencijų, kadangi tie patys mokytojai dirba ne tik programoje dalyvaujančiose gimnazijose. 

Vienas iš programos uždavinių – diegti tinklaveika grįstą ugdymo organizavimą, atveriant galimybes materialiaisiais, intelektiniais ir žmogiškaisiais ištekliais naudotis kitų mokyklų mokiniams ir mokytojams. Nors mes sakome, kad programoje dalyvaus dvi mūsų gimnazijos, tačiau, pavyzdžiui, Lazdijų Motiejaus Gustaičio gimnazija turi Aštriosios Kirsnos pagrindinio ugdymo skyrių, Kučiūnų pagrindinio ugdymo skyrių, Šeštokų vidurinio ugdymo skyrių, kuriuose mokosi jų mokiniai bei dirba jų mokytojai. Taigi jie bus tiesioginiai naudos gavėjai. Kitų mokyklų mokiniams bei mokytojams bus sudarytos sąlygos naudotis tuo, kas bus sukurta programos įgyvendinimo metu, pavyzdžiui, jei bus įrengtos laboratorijos, jomis galės pasinaudoti visų mokyklų mokiniai. Atkreipiu dėmesį, kad pažangos plane bus numatyta visos savivaldybės pažangos rodikliai, o ne atskirai kažkurios mokyklos, todėl ugdymo kokybės pažanga apims visas mokyklas.

- Kokią naudą iš dalyvavimo šioje programoje gaus mokiniai ir mokytojai?

- Mokiniai ir yra tie, kurie turi būti didžiausi naudos gavėjai. Geresnės mokymosi sąlygos, daugiau ir įvairesnių mokymosi priemonių, mažiau teorinių žinių, o daugiau praktinio mokymosi, ugdymas pagal kiekvieno gebėjimus, savalaikė mokymosi pagalba, geresni tarpusavio santykiai – tai ir yra tie veiksniai, kurie lemia geresnius mokymosi rezultatus, vaikai tampa laimingesni, turi daugiau motyvacijos.

Geresnės darbo sąlygos mokytojams, tikslingesnė metodinė pagalba, modernios mokymo priemonės, dalijimasis patirtimi su kolegomis, gera savijauta, mokinių ir tėvų pagarba yra tos prielaidos, kurios suteikia mokytojui motyvaciją pasitelkti savo žinias ir kūrybiškumą, įgalinant jų mokomus vaikus atskleisti savo žinias ir gebėjimus. Esu tikras, kad ši programa gali sudaryti mano paminėtas sąlygas mūsų mokiniams ir mokytojams, tai yra bendras visos švietimo bendruomenės interesas. 

Noriu padėkoti savivaldybės merei Ausmai Miškinienei, svariai palaikiusiai dalyvavimo programoje idėją, savivaldybės tarybos Švietimo, kultūros, turizmo ir sporto komitetui, pritarusiam dalyvavimui programoje, taip pat visiems savivaldybės tarybos nariams, savivaldybės tarybos posėdyje balsavusiems už tai, kad būtų pritarta mūsų savivaldybės dalyvavimui ,,Tūkstantmečio mokyklų“ programoje.

Lazdijų r. sav. inf. (,,Lazdijų žvaigždė", 2022-04-01)

Autorius: 
„Lazdijų žvaigždės“ inf.

Komentarai

Nesuprantama kaip pagerinot su taryba darbo salygas ir gera savijauta , jei buvo ismestu is darbo siais mokslo metais mokytoju. Lazdiju svietimieciai turi ieskotis darbo emigracijoj pampersu keitejais ar zuvu fabriku darbininkais. O jei neleidzia amzius ir sveikata. Ar toks rupestis savo darbuotojais yra pakankamas. ES skiria nemazas lesas svietimui, tai prasom bukit zmoniski ir rupinkites ne tik moksleiviais, bet ir visais bendruomenes nariais.

Tai, kad švietimiečiai manau politika užsiima. O taip neturėtų būti.

how to monetize a health blog<br> <br> health blog income generation<br> <br> web development<br> <br> PharmEmpire invitation reward<br> <br> <br> <br> my web page: <a href="https://www.planetpillars.com/community/profile/mickey582929911/">work from home careers</a>

Kokiam parsidavėliui reikia būti, kad visame tame mokyklų naikinime matyti tik gerumus ir jokių trūkumų... O kiek laiko vaikams reikės trankytis autobusuose kol pasieks tas tūkstantmečio mokyklas?

top passive income ideas for counselors<br> <br> work from home jobs that don't require any investment part-time jobs for students to earn money from home<br> <br> best customer service jobs to work from home in the usa<br> <br> <br> <br> my web blog ... <a href="http://www.sw-k.co.kr/bbs/board.php?bo_table=free&wr_id=14597">nurses earning passive income</a>

Jau ir rajono valdžia žlugdo mokyklas. Tegul iš tikro rūpinasi mokyklomis, jų darbo sąlygomis ir visos bus tūkstantmečio.