Dalyvavimas viešuosiuose pirkimuose – svarbiausios detalės

Nors apie viešuosius pirkimus geriausiai žinome iš statybų sektoriaus, tačiau bent keli milijardai eurų kiekvienais metais Lietuvoje išdalinami toms įmonėms, kurios biudžetinėms įstaigoms parduoda įrangą, teikia paslaugas, atlieka kitus darbus. Daug kas galvoja, jog visus konkursus laimi tie tiekėjai, kurie daro pigiausiai. Tai tikrai nėra tiesa. Viešųjų konkursų metu pirkėjai gauna dešimtis, o kartais ir dar daugiau paraiškų. Vertintojai jas nuodugniai peržiūri ir renka geriausią pagal iš anksto nustatytus kriterijus. Tarp jų yra ir kaina, tačiau tai ne vienintelis ingredientas, nuo kurio priklauso ar bendrovė laimės sutartį. Štai svarbiausios detalės, kurias labiausiai vertina pirkėjai.
Nauda/vertė
Kaina ir vertė yra du labai skirtingi dalykai. Juk galima puikų automobilį įsigyti už 10 tūkstančių eurų, tačiau taip pat galima ir už 100 tūkstančių. Tai bus skirtinga kokybė, tačiau net ir turėdamas pakankamai pinigų abiem automobiliams, pirkėjas vis tiek rinksis tą, kuris labiau atitiks poreikius. Jeigu pinigų daug, bet reikia tik iki parduotuvės arba tvarto, kam brangaus automobilio, tiesa?
Aišku, skirtumai tarp pasiūlymų, kuriuos teikia tiekėjai, dažniausiai nesiekia dešimties kartų, tačiau bet koks pigesnis pasiūlymas, net ir besiskiriantis 1-2%, visada gaus geresnį balą. Aišku, įskaitant tai, kad abu pasiūlymai aprūpina tuos pačius poreikius. Tai reiškia, kad, jeigu pirkėjas nori žolės pjovimo ir gėlių sodinimo už 1000 eurų, o jūs jam pasiūlysite nupjauti žolę už 200, o kitas už 999 eurus nupjauti žolę ir pasodinti gėles, jūs visada pralaimėsite, nes siūlote pigiau, bet nepatenkinate visų poreikių.
Tad teikiant pasiūlymą būtina ieškoti tokių sprendimų, kurie teiks klientui didžiausią vertę bei naudą.
Socialinė atsakomybė ir tvarumas
Lietuva yra ES narė. Tai reiškia, kad jai galioja tokios pačios taisyklės ir taikomos tokios pat rekomendacijos, kaip ir kitoms šalims narėms. Tai reiškia, kad Lietuva turi po truputį vis labiau remti įvairovę, mažinti socialinę atskirtį bei nelygybę darbo rinkoje. Visi žmonės turi teisę į orų darbą ir kasdienybę, todėl ES ir Lietuvos valdžia labai remia tokį verslą, kuris siūlo ne tik komercinę, bet ir socialinę naudą.
Savo pasiūlymo įvertinimą galima pakelti net 10%, jeigu jus įvertina kaip socialiai atsakingą įmonę. SAVP yra tas dokumentas, kuris aiškiai apibrėžia, kaip verslas gali tapti socialiai atsakingu. Skatindami kolektyvo įvairovę bei suteikdami maksimaliai geras sąlygas dirbti, įmonių vadovai gali sukurti papildomos vertės, kuri duos didžiulę naudą kandidatuojant į viešuosius pirkimus.
Taip pat daug remiami tvarūs pirkimai ir tvarias prekes bei paslaugas siūlantys tiekėjai.
Darbas už uždarų durų
Daug kas net nenutuokia, kiek darbo reikia įdėti, kad būtų laimėtas pirkimas. Viešieji konkursai sutraukia daug aukšto lygio tiekėjų, kurie turi didelius resursus arba nemažą patirtį. Visi jie gali deleguoti projektų kūrimą projektų vadovams įmonės viduje arba samdyti pavienius specialistus, o gal ir agentūrą, kuri padėtų paruošti laimintį pasiūlymą. Jeigu sutartis vertinga, jums tikrai apsimoka investuoti į papildomus žmogiškuosius išteklius, kurie prisidėtų prie projekto kūrimo.
Iš šalies į jūsų įmonę bei projektą pažvelgę specialistai galės aptikti jūsų USP arba išskirtinius pardavimo taškus. Naudodami juos galėsite geriau suformuluoti savo pasiūlymus bei konkrečiau ir tiksliau įvardinti naudą, kurią gaus pirkėjas, pasirinkęs jus. Jeigu pavyks rišliai bei unikaliai pateikti informaciją apie naudas pirkėjui, beveik garantuotai išsiskirsite iš kitų pasiūlymų gerąja prasme. Tikimybė laimėti konkursą išaugs.

Autorius: 
„Lazdijų žvaigždės“ inf.